Tourism Impact Lab zoekt samenwerking
13 juli 2020Heb je een idee voor een nieuw product of dienst dat al geruime tijd op de plank ligt? Of heb je een verrassend nieuw concept, maar nog geen tijd gehad om het uit te werken? Dan nodigen wij je uit om kennis te maken met het Tourism Impact Lab.
Breda University of Applied Sciences (BUas, voorheen NHTV) is vorig jaar gestart met het vierdejaars keuzeprogramma Tourism Impact Lab, vormgegeven in samenwerking met het Travel Impact Lab. In september 2020 gaat deze succesvolle minor weer van start en ook jouw bedrijf kan meedoen!
Het Tourism Impact Lab is een learning community die zich als doel stelt nieuwe (impactvolle) business cases voor toeristische organisaties te ontwikkelen. Teams van vierdejaars-studenten werken in dit programma, gedurende 18 weken, aan een concrete vraag, concept of idee van een organisatie in toerisme. In deze periode onderzoeken de studenten of het idee de potentie heeft om te vertalen naar een business case.
De minor is gebaseerd op de lean startup methode: een “evidence based” methode waarbij aannames, ideeën en prototypen voortdurend worden gevalideerd en getest in korte cycli. Het resultaat is geen businessplan op papier, maar een business case die in de praktijk is getoetst.
Cases die geschikt zijn voor het Tourism Impact Lab voldoen aan de volgende criteria:
- De ingebrachte case betreft een idee, behoefte, probleem, concept of project gerelateerd aan toerisme.
- Het betreft een praktijkcase: geen abstract (academisch) onderzoek, de studenten gaan echt aan de slag.
- De case beoogt positieve impact op de wereld (vanuit een maatschappelijk of duurzaam perspectief).
- De case biedt gelegenheid om onderzoek te doen en te testen bij jouw (potentiële) klanten.
- De case biedt voldoende inhoudelijke mogelijkheden en uitdagingen om gedurende 18 weken in een team aan te werken.
- De case moet vertaald kunnen worden naar een nieuw businessmodel, inclusief verdienmodel.
In de minor is veel ruimte voor samenwerking tussen studenten en jouw bedrijf als toeristische organisatie, met een belangrijke ondersteunende rol van docenten van BUas, externe experts en masterclasses.
Kort samengevat: een dedicated team gaat 18 weken (van september 2020 tot januari 2021) aan de slag om op basis van de door hen verzamelde data tot gevalideerde en geteste output te komen.
Daarbij hebben we aan jou als opdrachtgever enkele verzoeken:
- Jouw bedrijf, organisatie of startup is actief in toerisme.
- Je bent bereid om enkele keren aanwezig te zijn, bijvoorbeeld bij de kick-off, tussentijdse pitch en het afsluitend event met de eindpresentaties. Momenteel weten wij nog niet of deze bijeenkomst on- of offline in Breda zullen plaatsvinden.
- Jijzelf of iemand uit jouw organisatie is plm. 1 uur per 2 weken online beschikbaar voor studenten om vragen te beantwoorden en/of te sparren.
- Studenten hebben de mogelijkheid om gedurende een dag of dagdeel jouw organisatie te bezoeken en te bevragen indien de RIVM-richtlijnen dit toelaten.
- Jouw organisatie is bereid een bijdrage van € 500,- te doen als tegemoetkoming in de out-of-pocket kosten van de minor; hier staat 720 uur inspanning per student tegenover. Deze bijdrage kunt u ook in natura voldoen, denk aan gastcolleges, materialen, catering, of een andere creatieve oplossing.
Wij denken bij al deze punten graag met je mee om zo voor alle betrokkenen een optimale samenwerking te realiseren.
Interesse of een vraag?
Bel (06-24601409) of mail met Goof Lukken, Senior lecturer Attractions & Theme Parks Management, Tourism and Leisure van BUas.