Welkom op het water: Persona handboek
HISWA-RECRON heeft met de ‘Welkom op het Water’ - campagne als doel om meer mensen langer het water op de te krijgen. Om echt een grote sprong te kunnen maken en dit doel te bereiken moeten we gerichter inspelen op de behoeften van onze doelgroepen. Want ‘de watersporter’ bestaat niet. Daarom hebben we onze doelgroepen onderzocht met marktonderzoeker Motivaction. Dat bracht ons een aantal waardevolle inzichten. Zo kunnen we vaststellen dat we momenteel 39% van Nederland een keer geactiveerd hebben het water op te gaan en dat er nog 38% aan groei zit in de groepen die nog niets doen, maar wel willen. Er zijn dus grote mogelijkheden, mits we hen goed weten te verleiden.
Een tweede inzicht is dat we nu scherp hebben welk type Nederlander geïnteresseerd is in welke soort watersport. En vooral: waarom. Hierop kan zowel HISWA-RECRON met de WOHW-campagne inspelen, als elk lid van de vereniging vo...
Log in om verder te lezen of de bestanden te downloaden
Deze content is alleen beschikbaar voor HISWA-RECRON leden. Ben je nog geen lid? Bekijk alle voordelen van een HISWA-RECRON lidmaatschap of meld je direct aan!
Inloggen op Mijn HISWA-RECRONLid van de HISWA-RECRON Businessclub? Dan kun je hier inloggen en toegang krijgen tot de artikelen van de kennisbank.
Tags: pesona persona persona handboek recreatie doelgroepen marketing marketingabonnement